Všeobecná ustanovení – Obchodní podmínky


Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě www.detskyhajan.cz. Tyto podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího (provozovatel, dodavatel) a kupujícího (zákazník, spotřebitel). Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky.


Provozovatel:  Bc. Jana Slavíčková - Dětský hajan

                                 Jugoslávská 1006/26

                                 741 01 Nový Jičín
                                  IČO 05311284

Nejsem plátce DPH.
Živnostenský list vydal živnostenský úřad v Novém Jičíně,

Spisová značka: ŽU/2890/2016-Vec.


Spotřebitelská smlouva – je smlouva kupní, smlouva o dílo, případně jiné smlouvy,
pokud smluvními stranami jsou na jedné straně spotřebitel a na druhé straně dodavatel.
Dodavatel/prodávající – je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné
podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby. Zákazníkem našeho internetového obchodu je kupující. Vzhledem k platné právní úpravě se rozlišuje kupující, který je spotřebitelem a kupující, který spotřebitelem není.
Kupující - spotřebitel je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to fyzická či právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami.
Kupující – který není spotřebitel, je podnikatel, který nakupuje výrobky či užívá služby za účelem svého podnikání s těmito výrobky nebo službami. Tento kupující se řídí obchodními podmínkami v rozsahu, které se ho týkají a obchodním zákoníkem.
Kupní smlouva – objednávka kupujícího je návrhem kupní smlouvy a samotná kupní smlouva je uzavřena
momentem doručení závazného souhlasu kupujícímu s tímto jeho návrhem (závazným potvrzením objednávky
ze strany prodávajícího). Od tohoto momentu mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti. Momentem uzavření kupní smlouvy je kupující vázán obchodními podmínkami a kupující s nimi vyjadřuje souhlas. Kupující je na tuto skutečnost dostatečným způsobem upozorněn před odesláním své objednávky. Momentem uzavření kupní smlouvy je kupující vázán obchodními podmínkami a kupující s nimi vyjadřuje souhlas. Všechny ceny v internetovém obchodě www.detskyhajan.cz jsou konečné včetně DPH.
Zákazník je srozuměn s tím, že vzhledem k různým typům monitorů, se může barva nabízeného zboží na fotkách v e-shopu minimálně lišit od barev zboží ve skutečnosti. Zboží, je vyráběno ručně a proto může dojít k mírným nedokonalostem. Fotografie na webu se tedy nemusí plně shodovat s dodaným výrobkem. Což není bráno jako vada výrobků. Veškeré objednávky podané prostřednictvím internetového obchodu www.detskyhajan.cz jsou závazné. Podáním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Kupující si zboží vybere v internetovém katalogu. Cena výrobku vždy odpovídá ceně, která je uvedena v internetovém katalogu v době objednání výrobku. Přijetí a odeslání objednávky je zákazníkovi potvrzeno informativním e-mailem na zadaný e-mail. Podmínkou platnosti elektronické objednávky je vyplnění veškerých formulářem předepsaných údajů a náležitostí jako je např. jméno,příjmení,adresa, email a telefonní číslo. Objednávka která tyto náležitosti nemá není brána jako objednávka a je automaticky brána systémem jako "neplatná objednávka" a nebude vyřízena.
Způsob úhrady:
Dobírkou - Zboží je možné odeslat na dobírku -  platba při převzetí zboží v hotovosti. Tímto způsobem odesíláme pouze Zásilkovnou a GLS. Poplatek ze tuto platbu činí  45,- Kč.- Dobírka je momentálně zrušena.
Platba předem - U platby předem nezapomínejte uvádět variabilní symbol, který Vám byl přidělen v informačním emailu, kde jste odbrželi kopii objednávky. Pokud se zákazník rozhodne pro platbu na účet, bude mu zboží rezervováno po dobu max. 5 dnů od potvrzení objednávky. Pokud nedojde k uhrazení, je zákazník vyzván emailem k vyjádření, zdali zájem trvá. Veškeré objednávky podané prostřednictvím internetové prodejny www.detskyhajan.cz jsou závazné. č.ú. pro platbu předem - 5811 0433 49/0800 Česká spořitelna.
Osobní odběr - je možný na naší prodejně na adrese Jugoslávská 26, 741 01 Nový Jičín. Vyčkejte vždy na informaci kdy bude pro Vás zboží nachystáno.
 Storno objednávky/návrhu na kupní smlouvu - Lze provést do 24h od objednání a to telefonicky na výše uvedené telefonní číslo a nebo písemně e-mailem na e-mail: detskyhajan@seznam.cz. Pokud dojde ke stornu po této uvedené době, vyhrazujeme si právo vyúčtovat storno poplatek ve výší 30% a to jen u zboží, které je šito na zakázku přímo pro zákazníka - zakázkový výrobek. Jedná se o dodávku zboží upraveného dle přání kupujícího nebo pro jeho osobu. Na toto zboží nelze uplatnit  právo na odstoupení od smlouvy dle § 53 odst.7 Obč.z.(individuální rozměr, potisk jména na přání aj.) Pokud dojde ke stornu po této uvedené době a  objednávka je již zaplacená převodem, vyhrazujeme si právo odeslat prostředky zpět na účet plátce do 14 dnů od provedení storna objednávky. Vrácené zboží musí být řádně zabaleno a v neporušeném a nepoužitém stavu.

Dodání/doručování zboží - Prodávající dodá zboží kupujícímu kompletní, nejpozději do 7 - 21 prac. dnů od potvrzení objednávky, pokud u jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k dodání. Je-li u zboží uvedeno „SKLADEM“, a v  případě platby předem bude zboží odesláno do tří pracovních dnů od připsání částky na účet prodávajícího. Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit. Pokud je zboží uveden počet kusů a máte zájem o větší množství napište nám, abychom Vám dokázali ověřit dostupnost dalších kusů. Kupujícímu se doporučuje, aby si zboží při převzetí co nejdříve překontroloval. Doklad ke zboží, zejména daňový doklad/faktura je přiložena u zboží. Zboží zasíláme v rámci ČR a SR. V případě jiné země napište nám, rádi zjistíme cenu přepravy a balíček Vám pošleme dle Vašich požadavků. Pokud dojde k opoždění je zákazník vždy o tomto opoždění informován. Místem dodání zboží je adresa uvedená kupujícím v nákupním formuláři. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího, pod podmínkou zaplacení kupní ceny, jeho převzetím.
Ceny a Slevy - Veškeré ceny včetně akčních platí do odvolání nebo vyprodání zásob. Podmínky využití jsou uvedeny u každé akce. Slevy a akce nelze kombinovat, vždy lze  využít jednu akci či slevu. V případě, akce kdy je odečítána částka z objednávky, je částka odečtena poměrově slevou na zboží, a to z důvodu případného vracení zboží.UPOZORNĚNÍ - AKCE a SLEVY jsou naváděny vždy po splnění podmínek akce.
 Cena a způsob doručení zboží, cena včetně DPH.
Poštovné/přepravné je 65 - 130,- Kč ( v případě větší hmotnosti a objemu zásilky bude zákazník informován o výši poštovného) při platbě převodem na účet . Cena přepravy se Vám vždy zobrazí v po vhození zboží do košíku.
Odstoupení od návrhu od kupní smlouvy ze strany prodejce - Prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit pouze do okamžiku odeslání zboží, zejména z důvodu momentálně vzniklé nedostupnosti objednaného zboží. Před odstoupením je však prodávající povinen pokusit se kontaktovat kupujícího a pokusit se dohodnout s ním možné řešení.
Vrácení zboží v zákonné době 14dní - Kupující může odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží nebo poslední části dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoliv před dodáním zboží. Odstoupení od smlouvy kupující prodávajícímu zašle nebo předá ve 14 denní lhůtě. Kupující nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy odstupuje. Pro usnadnění komunikace je vhodné v odstoupení uvést datum nákupu či číslo smlouvy/prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení zboží. Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího přijal. Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (ne na dobírku) kompletní včetně dárku (pokud byl součástí), nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení či poškození. Náklady na vrácení zboží nese kupující. Náklady výměnu zboží v případě změny velikosti, barvy nese kupující. Toto platí v případě, že si zákazník objednal věc špatně a chce zboží vyměnit.
V případě, že je zboží používáno a částečně opotřebováno, nebo poškozeno nelze zboží vrátit prodávajícímu.
Peníze vracíme pouze bezhotovostně na účet. Při vrácení zboží Vás prosíme o přiložení dokladu o koupi zboží.  Bez tohoto dokladu nebude možná vratka peněz. V žádném případě nelze zboží vracet poštou na dobírku ! Takto zaslané zboží nepřijímáme!
Slevy, akce - v případě, že na danou objednávku byla uplatněna sleva, je vždy sleva rozložena poměrově na každé zboží (slevou), nelze tedy při vrácení zboží požadovat celou hodnotu slevy/bonusu, která byla za určitých podmínek navedena k objednávce - vracena tedy bude částka dle faktury.

UPOZORNĚNÍ -  Při odstoupení od smlouvy ztrácíte  nárok na DÁREK pouze v případě, že hodnota objednávky po odstoupení již nesplňuje podmínky pro získání dárku ( tedy hodnota objednávky je nižší než přepokládal nárok na získání DÁRKU ) a je tedy nutné spolu s vráceným zbožím odeslat i DÁREK, který jste získali. Pokud takto neučiníte, bude Vám za dárek účtována běžná MO cena s DPH.
Uplatnění slevového kupónu - použití jakéhokoli slevového kupónu je podmíněno minimálním nákupem (např. slevový kupón na první nákup v hodnotě 100 Kč - min. hodnota objednávky činí 1000 Kč).
Pokud dojde k vrácení zboží, a hodnota nákupu bude nižší, než je minimální hodnota při použití slevového kupónu, nelze tento slevový kupón uplatnit. Nárok na slevový kupón tedy zaniká.
Vrácení zboží vyhotoveného na přání zákazníka - na zakázku - Jedná se především o zboží s atypickými  rozměry, potiskem dle požadavku na oblečení apod. Takto vyrobené zboží nelze dle občanského zákoníku č. 1837d vrátit. Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u smluv na dodání digitálního obsahu, nebyl-li dodán na hmotném nosiči, či u smluv o poskytování služeb (např. potisk na zboží dle přání zákazníka), v obou případech za podmínky, že k plnění došlo s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy; dále u smluv na dodávku služeb nebo zboží, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího; u smluv na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu a u smluv na zboží, které podléhá rychlé zkáze, u zboží, které bylo nenávratně smíseno s jiným zbožím, nebo vyňato z uzavřeného obalu a z hygienických důvodů je nelze vrátit.

Práva a povinnosti z vadného plnění
Jakost při převzetí - Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není kompletní, neodpovídá jeho množství, hmotnost, nebo jakost neodpovídá jiným zákonným, smluvním nebo i před smluvním parametrům), jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá. Kupující může u prodávajícího uplatnit nejpozději do dvou let od převzetí zboží podle svého požadavku nárok na bezplatné odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z ceny; není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové věci bez vad nebo nové součásti bez vad, týká-li se vada pouze této součásti. Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
Během šesti měsíců od převzetí zboží se předpokládá, že vada zboží existovala již při převzetí zboží.
Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil. U použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení. U věcí prodávaných za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Místo práva na výměnu má kupující v těchto případech právo na přiměřenou slevu.
Zákonná práva z vad - Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24 měsíční záruční době nebo v době použitelnosti uvedené v reklamě, na obalu zboží nebo v připojeném návodu. V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou). Odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci, bezplatné odstranění vady opravou, přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy. Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad (nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy. Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití.
REKLAMACE – REKLAMAČNÍ ŘÁD
 V případě, že krabice jeví poškození, popř. je polepena páskou přepravní společnosti, vyžádejte si u řidiče zápis, kde se poznačí, že jste převzali zásilku se známky poškození. K uznání reklamace je potřeba reklamaci nahlásit nejpozději do 48h od převzetí, při zjištění vad způsobeny přepravou - nelze tuto reklamaci uznat !
Při reklamaci postupujte následovně: Kupující oznámí oprávněnou reklamaci písemně a to následujícím způsobem: na emailovou adresu provozovatele eshopu detskyhajan@seznam.cz napište detailní popis reklamace společně s fotografií poškozeného zboží zobrazující reklamované vady. Kupující bude prodejcem nejpozději do 3 pracovních dnů informován dalším postupu. Při zjištění vady zboží neodkládejte reklamaci. Záruční doba činí 24 měsíců a začíná běžet dnem převzetí výrobku spotřebitelem. Prodejce odpovídá za všechny vady výrobku, které má zboží při převzetí kupujícím nebo které se objeví v průběhu záruční doby. Reklamace se nevztahuje  na vady způsobené nešetrným zacházením nebo mechanickým poškozením. Zboží k reklamaci, prosím, zašlete na výše uvedenou adresu provozovatele. O odeslání zboží k reklamaci nás informujte. Společně se zbožím doporučujeme pro rychlejší vyřízení reklamace doložit doklad prokazující koupi zboží (faktura) a vyplněný reklamační list, který Vám pošleme emailem po nahlášení reklamace. Lhůta pro vyřízení reklamace: Reklamace bude vyřízena ve 30denní lhůtě.
Nárok na uplatnění záruky zaniká v následujících případech:
- Poškozením zboží při přepravě (tyto škody je nutno řešit s dopravcem při převzetí), Při přebírání zboží od přepravce si prosím pečlivě zkontrolujte dodané zboží. Zásilku, která jeví známky poškození, nepřebírejte.
Je-li zboží poškozeno, ačkoliv byl obal neporušený, je potřeba o této skutečnosti co nejdříve informovat buď přepravce, nebo naši společnost, v závislosti na druhu vámi vybrané přepravy.Česká pošta – oznamte osobně v den doručení na jakékoliv pobočce pošty.
- Porušením ochranných pečetí a nálepek, pokud na výrobku jsou.
- Neodborným zacházením.
- Poškození zboží živly.
- Pokud zboží bylo podáno k reklamaci pozdě tzn. Výrobek, či zboží bylo používáno u při zjištění vady dál. Při zjištění vady zboží neodkládejte reklamaci.
Práva z vadného plnění - Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku).
Ochrana osobních údajů - Kupující souhlasí s tím, aby poskytnuté osobní údaje byly prodávajícím zpracovávány a uchovávány v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů (č. 101/2000 Sb.) za účelem plnění předmětu smlouvy. Kupující má právo být informován, jaké údaje o něm prodávající eviduje, a je oprávněn tyto údaje měnit, případně písemně vyslovit nesouhlas s jejich zpracováváním. Dozor nad ochranou osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Kupující může prodávajícímu sdělit, že chce ukončit zasílání obchodních sdělení, a to na elektronickou adresu získanou v souvislosti s plněním smlouvy, aniž by mu tím vznikly jakékoliv náklady.
Gprd:Osobními údaji se rozumí veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě; identifikovatelnou fyzickou osobou je fyzická osoba, kterou lze přímo či nepřímo identifikovat, zejména odkazem na určitý identifikátor, například jméno, identifikační číslo, lokační údaje, síťový identifikátor nebo na jeden či více zvláštních prvků fyzické, fyziologické, genetické, psychické, ekonomické, kulturní nebo společenské identity této fyzické osoby.

Účelem zpracování osobních údajů je vyřízení Vaší objednávky a výkon práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi Vámi a správcem; při objednávce jsou vyžadovány osobní údaje, které jsou nutné pro úspěšné vyřízení objednávky (jméno a adresa, kontakt), poskytnutí osobních údajů je nutným požadavkem pro uzavření a plnění smlouvy, bez poskytnutí osobních údajů není možné smlouvu uzavřít či jí ze strany správce plnit, dále zasílání obchodních sdělení a činění dalších marketingových aktivit.

Více informací o GPRD naleznete v záložce GPRD ve spodní části eshopu detskyhajan.cz


Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 1. května 2018.